تصویر ثابت

ارائه خدمات لوله کشی به تمام نقاط تهران لوله بازکنی / لوله کشی / لوله کشی ساختمانی / شوفاژ / جوشکاری /
سیستمهای گرمایش ساختمان - تاسیسات فنی 110

www.tasisat110.com

امروزه رشد و توسعه فناوری های نوین در صنعت تهویه مطبوع به سرعت در حال گذر از طرح ها و ایده های قدیمی تر می باشند. از دلایل اصلی که موجبات این پیشرفت سریع در صنعت تهویه مطبوع را به همراه داشته است، بحث انرژی و صرفه جویی در آن می باشد. سیستم گرمایش و سرمایش را میتوان در تمام قسمت های خانه حتی آشپزخانه نیز اجرا کرد.

در کشور ما نزدیک به 35 درصد انرژی مصرفی، سالانه در بخش ساختمان های مسکونی (پذیرایی و آشپزخانه) و اداری مصرف می شود. همچنین از این مقدار انرژی مصرفی در بخش ساختمان حدود 30 درصد سالانه صرف گرمایش و تامین آب گرم مصرفی می شود و از آنجایی که هزینه انرژی، نه صرف تولید بلکه تنها در بخش مصرف استفاده می شود، کاهش هزینه های انرژی می تواند نقش مهمی در اقتصاد مصرف کننده و کشور داشته باشد.

در همین راستا استفاده بهینه از انرژی و به کارگیری فناوری های جدید تهویه مطبوع در ساختمان ها جهت کاهش مصرفی انرژی های تجدید ناپذیر، در دودهه اخیر توسعه روز افزونی در ایران داشته است.

در این مقاله سعی شده است بیشتر در مورد روش های نوین در اجرا که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند بحث شود.

استفاده از روش های نوین اجرا در بهترین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان
امروزه با افزایش روز افزون هزینه های سوخت و انرژی در کشور ایران، خریداران سیستم های تهویه مطبوع بیشتر به دنبال روش هایی هستند که تا حد ممکن در کاهش مصرف سوخت و انرژی به آنها کمک کند.

در زمینه روش های نوین اجرا که موجب کاهش هزینه های انرژی می شوند؛ می توان به روش های زیر اشاره کرد که عبارتند از:

الف- روش سرمایش از سقف

ب- روش سرمایش از کف

ج- روش گرمایش از کف

د- روش گرمایش خورشیدی

ذ- روش گرمایش به صورت متمرکز

 

روش سرمایش از سقف

اکثریت قریب به اتفاق سیستم های سرمایشی معمول، از روش مستقیم یعنی دمیدن هوای تهویه شده به داخل اتاق بهره می گیرند. اما در سیستم سقف سرد، روش غیرمستقیم به کار گرفته شده است. ایده اصلی در سیستم سقف سرد، ایجاد سطوحی سرد در فضای مورد نظر و انتقال حرارت از طریق جابه جایی آزاد و تشعشع است.

این روش کاملا مدرن و علمی می باشد بطوری که جزء به روزترین روش های اجرا در اروپا و آمریکا می باشد که در حال حاضر جهت سرمایش مورد استفاده قرار می گیرد.

این سیستم به لحاظ کلی بسیار شبیه به کارکرد سیستم گرمایش از کف بوده و از جنبه علمی از تئوری انتقال حرکت هوای سرد از بالا به پایین و به دنبال آن حرکت هوای گرم از پایین به بالا استفاده می کند.

روش سرمایش از سقف در حقیقت ترکیبی از یک سیستم هوا رسان با حجم ثابت و شبکه ی از لوله های آب سرد که نزدیک سقف نصب می شوند می باشد.

در این روش آب سرد از درون لوله هایی که درون سقف کار گذاشته شده است به جریان در آمده و گرمای موجود در محیط را از 2 طریق تشعشع و جابه جایی جذب کرده و و به راحتی قادر است دمای محیط گرم را از 40 درجه سانتیگراد به 20درجه کاهش دهد.

تاسیسات مرزداران

تفاوت این سیستم با سیستم‌های سنتی مثل فن کویل در این است که فن ندارد و بدون صدای قابل ملاحظه کار می‌کند.

در این سیستم نیاز به آب خیلی سرد نیست در نتیجه امکان استفاده از آب شهری یا آب برج خنک کن نیز می باشد. در سیسستم هایی نظیر فن کویل محیط به صورت یکنواخت خنک نمی شوند و بخشی از محیط که به فن کویل نزدیک تر است خنک تر نسبت به بخش دیگر محیط می باشد؛ این در حالی است که در سیستم های سقف سرد هوای محیط بصورت کاملا یکنواخت خنک شده و محیطی کاملا با آسایش برای ساکنین محیا می کند.

از آنجا که توسط این روش به راحتی می توانیم دمای محیط های مختلف را به صورت مجزا تحت کنترل در آورد، لذا بیشترین کابرد این روش در محیط اداری که دارای پارتیشن های مختلفی می باشند است.

همچنین با توجه به اینکه در مکانهای صنعتی و تجاری بیشتر از سقف های فلزی استفاده می شود بنابراین این سیستم در این سازه ها کاربرد بسیار مناسبی دارد. در محیط های مسکونی نیز که نیاز مند ایجاد فضایی خنک بدور از سر و صدای فن می باشند، این سیستم قابلیت بسیار بالایی دارد.

مزایای سرمایش از کف

مهمترین مزیت روش سقف سرد صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد.

سیستم سرمایش سقفی در دمای کارکرد بالاتری نسبت به سیستم‌های معمول عمل کرده که موجب افزایش بازده و کاهش مصرف انرژی می شود.

توانایی ترکیب این سیستم با سیستم‌های ذخیره سازی انرژی (TES)و به دنبال آن انتقال پیک بار به ساعات کم مصرف

سیستم‌های سقف سرد با بهره‌گیری از انتقال حرارت تشعشعی و جابه جایی آزاد، محیطی با دمای یکنواخت، حرکت نامحسوس هوا و همچنین احساس رضایت برای ساکنین را به همراه دارد.

سیستم کاملاً بی‌صدا و بی‌نیاز از تعمیرات داخل فضای مورد تهویه به دلیل عدم وجود هیچ گونه قطعه متحرکی نظیر فن
سرعت بالای پاسخ به تغییرات دمایی توسط به دلیل بهره بردن از روش انتقال حرارت تشعشعی
حداقل پراکندگی ذرات معلق و گرد و غبار به دلیل عدم وجود کوران هوا در محیط
صرفه جویی در فضای ساختمان به دلیل عدم استفاده از کانال کشی های اضافی
برتری این سیستم بر سیستم های قدیمی نظیر فن کویل

 

معایب سرمایش از کف

در حقیقت عیب فاحشی را نمی توان برای این سیستم در نظر گرفت ولی با این وجود به بعضی از موارد اشاره می شود.

بروز مشکلات اساسی در دکوراسیون و سقف محیط در صورت نشتی سیستم
سرمایه گذاری اولیه نسبتا بالاتر بسبت به روش های معمول
عدم ایجاد هوای تازه در اماکن پر ازدحام در صورت عدم استفاده از روش ترکیبی
صرف وقت زیاد

هزینه های اقتصادی و قیمت اجرای سیستم سرمایش از کف

به لحاظ اقتصادی شاید بتوان گفت هزینه های اولیه اجرای روش سرمایش از سقف در مقایسه با سیستم های متداول بیشتر می باشد ولی با نگاه بلند مدت این روش به سرعت بازگشت سرمایه خورد را از طریق کاهش مصرف انرژی انجام داده و به لحاظ اقتصادی برای کشور بسیار مناسب می باشد.

www.tasisat110.com 44296630 – 44259572

سرمایش از کف یکی از به روز ترین روش های سرمایشی است. در این روش از درون لوله هایی که در کف ساختمان کار گذاشته شده است، آب سرد عبور داده شده که این کار منجر به سرمایش محیط می شود. سیستم های سرمایش از کف تا حد قابل توجه ای در بهینه سازی مصرف انرژی موثر بوده بطوری که در بعضی از مراجع تا 80 درصد بیان شده است.

اجرای طرح سرمایش از کف در صورتی جوابگو و موثر خواهد بود که الزامات اولیه آن رعایت شوند که عبارتند از:

  • عایق و دو جداره بودن پنجره های ساختمان
  • عایق بودن دیواره های بیرونی ساختمان

تاسیسات مرزداران

در حقیقت می توان گفت وجود این لوله ها در کف ساختمان، کف محیط را تبدیل به یک رادیاتور بزرگ کرده که دمای هوا را به صورت یکنواخت در کل محیط از طریق تشعشع و هدایت کاهش می دهد.

محیط های بزرگ مثل فرودگاه ها، اماکن ورزشی، امفی تئاتر ها و …
محیط های مسکونی
محیط های اداری

عدم وجود هیچ گونه تجهیزات سرمایشی در ساختمان
تأمین نیاز گرمایش در فصل زمستان از طریق لوله‌های نصب شده
جذب گرمای بدن افراد به روش تشعشعی
عدم نیاز به تجهیزات اضافی نظیر کانال و فن کویل و …
عمر مفید بالا به دلیل نداشتن هیچ گونه قطعه متحرک
هزینه اولیه بیشتر در مقایسه با سایر سیستم های امروزی
زمان اجرای طولانی تر
تماس مستقیم بدن با سطح سرد
عدم ایجاد هوای تازه برای اماکن پر ازدحام نظیر کلاس‌های آموزشی
به لحاظ اقتصادی می توان گفت که روش سرمایش از کف دارای هزینه اجرای بیشتری در مقایسه با سایر روش های معمول می باشد ولی این نکته نباید مغفول بماند که در بلند مدت این سیستم از طریق صرفه جویی در مصرف انرژی کاملا نسبت به سیستم های دیگر اقتصادی تر هستند.

www.tasisat110.com 44296630 – 44259572

روش گرمایش ساختمان از کف

امروزه با افزایش روز افزون هزینه های انرژی مصرف کنندگان به دنبال روش ها و سیستم هایی هستند که بتوانند تا حد ممکن در بحث انرژی صرفه جویی کنند. یکی از این روش ها که جزء بهینه ترین و به روز ترین روش های گرمایش محیط است؛ روش گرمایش از کف می باشد.

این سیستم گرما را از طریق تشعشع و جابه جایی به محیط منتقل کرده و موجبات گرم شدن محیط را فراهم می کند.گرمایش محیط در این سیستم دردمای کارکرد بسیار پایینی در حدود 30 تا 35 درجه سانتیگراد رخ می دهد که نسبت به سیستم های گرمایشی مرسوم بسیار کم می باشد.

کارکرد سیستم گرمایش از کف به این صورت می باشد که آب گرم از طریق یک سیستم گرم کننده نظیر پکیج، آبگرم کن و یا موتورخانه به داخل لوله های چند لایه موسوم به PEX که در کف محیط کار گذاشته می شود به چرخش در آمده و حرارت را از هدایت به لایه کف اتاق منتقل کرده و در مرحله بعد از طریق انتقال حرارت تشعشعی از کف ساختمان که در حقیقت بصورت یک رادیاتور بزرگ در آمده گرما را به محیط منتقل می کند.

کاربرد گرمایش از کف
موارد استفاده از سیستم گرمایش از کف امروزه بسیار وسیع و رو به افزایش می باشد. بطوری که نه تنها در بحث گرمایش اماکن مسکونی کاربردی می باشد بلکه در اماکنی نظیر باند فرودگاه ها، بیمارستان ها، سینماها و حتی اماکن ورزشی نظیر زمین فوتبال، استخر و … بطور وسیع مورد استفاده قرار گرفته است.

مزایا گرمایش ساختمان از کف
صرفه جویی 20 تا 40 % در مصرف سوخت به طوری که هزینه اولیه خود را در چند سال باز می گرداند.
فضایی در ساختمان بابت وسایل انتقال انرژی نظیر سوفاژ اشغال نمی شود. – تاسیسات مرزداران
حجم تاسیسات مکانیکی به شدت کاهش می یابد.
مانند سیستم رادیاتور دوده و چربی نمی گیرد. – تاسیسات مرزداران
تنفس راحتر در محیط به علت گردش طبیعی هوا و جلوگیری از پراکنده شدن ذرات معلق در هوا
آزادی عمل در چیدن دکوراسیون منزل به علت نبود وسایلی نظیر بخاری یا شوفاژ
جلوگیری از خشک شدن هوا (مشکل اساسی در سیستم های رادیاتوری و شوفاژی خشک شدن هوای محیط می باشد.)
تمیزی دیوارها و اثاثیه منزل ( در سیستم های رادیاتوری و شوفاژی به مرور دیواره بالای رادیاتور سیاه و دوده ای می شود.)
استفاده از منابع مختلف حرارتی در تامین آب گرم مورد نیاز نظیر پکیج، موتورخانه، آبگرمکن و حتی سیستم های خورشیدی
ارزش افزوده برای منزل
همین طور که در عکس نمایان است در سیستم گرمایش از کف کل اتاق به صورت یکنواخت و به دور از تلاطم حرارتی گرم می شود و دمای اتاق در کل به صورت یکنواخت می باشد. این درحالی است که در سیستم های مرسوم مثل شوفاژ و یا فن کویل ما با اختلاف دمای شدید در نقاط مختلف اتاق روبرو هستیم.

معایب گرمایش ساختمان از کف
هزینه اولیه بیشتر در مقایسه با سایر سیستم های امروزی
عدم ایجاد هوای تازه برای اماکن پر ازدحام نظیر کلاس‌های آموزشی
طولانی بودن زمان پیش گرمایش سیستم
عدم اعمال تغییرات در کف ساختمان
هزینه های اقتصادی و قیمت اجرای گرمایش از کف
از آنجا که سیستم گرمایش از کف دارای یک پروسه اجرایی نسبتا ساده بوده و نیاز خاصی به هزینه کرد در دوره بهره برداری ندارد، لذا می توان گفت این سیستم در مقایسه با سیستم های رقابتی خود یعنی شوفاژ و رادیاتور چیزی در حدود 40% هزینه بهره بردای آن کمتر می باشد.

علاوه بر هزینه بهره برداری، سیستم های گرمایش از کف از دیدگاه مصرف انرژی نیز چیزی در حدود 20 تا 40 % در کاهش مصرف انرژی نسبت به روش های معمولی موفق تر خواهند بود.

در شکل ذیل مقایسه سیستم گرمایش از کف و سیستم های مرسوم با یک سیستم ایده آل صورت گرفته که در کل نشان از برتری سیستم گرمایش از کف دارد.

www.tasisat110.com 44296630 – 44259572

روش گرمایش ساختمان خورشیدی
امروزه یکی از نیازهای اصلی اماکن مسکونی، اداری، ورزشی، عمومی و … تامین آب گرم جهت مصارف بهداشتی و گرمایشی می باشد تامین این آب گرم نیازمند مصرف سوخت های فسیلی و یا انرژی برق می باشد.

بر اساس آمار 20 تا 30% ازانرژی مصرفی در صنعت ساختمان صرف گرمایش آب بهداشتی می شود. بنابراین ارائه راهکاری که بتوان به وسیله آن مصرف این میزان انرژی را کاهش داد کمک بسیار بزرگی در بخش هزینه های اقتصادی ساختمان می کند.

آبگرمکن های خورشیدی راهکار بسیار مناسبی جهت رسیدن به این صرفه جویی اقتصادی در بخش انرژی مصرفی ساختمان می باشند.

سیستم های گرمایش خورشیدی با بهره گیری از صفحات و یا لوله های جاذب نور خورشید، انرژی تشعشعی خورشید را جذب نموده و با تبدیل این انرژی به انرژی گرمایی و انتقال آن به سیال، موجب گرم شدن آب می شود. آب گرم موجود در یک مخزن جمع آوری شده و در مواقع لزوم قابل استفاده می باشد. تاسیسات110

سیتم گرمایش خورشیدی در بخش های مختلفی کاربرد دارد که تعدادی از این موارد عبارتند از:

استفاده به منظور تامین آب گرم مصرفی منازل، هتل ها، بیمارستان ها، ادارات، ورزشگاه ها و …
تامین آب گرم مصرفی فن کویل ها و شوفاژها جهت گرمایش محیط
تامین آب گرم استخرها – از آنجا که دمای مورد نیاز برای استخرها بین 25 تا 30 درجه می باشد لذا تامین این دما به وسیله سیستم های خورشیدی به راحتی قابل حصول می باشد.
گرمایش آب در کاربرد های صنعتی نظیر صنایع رنگرزی، غذایی، نساجی و دارو سازی

www.tasisat110.com 44296630 – 44259572

مزایا گرمایش خورشیدی
کاهش مصرف انرژی
قابلیت استفاده در اقلیم های مختلف
یک منبع تامین انرژی مستقل که انرژی مورد نیاز آن به راحتی در دسترس می باشد.
در زمان قطع گاز یا برق، سیستم گرمایش خورشیدی به کار خود ادامه می دهد.
قابلیت تامین آب گرم مصرفی
امکان هوشمند سازی عملکرد این سیستم و کنترل کامل دما و انرژی
قابلیت ترکیب شدن با سیستم های گرمایش غیر خورشیدی
هزینه تعمیر و نگهداری پایین
معایب گرمایش خورشیدی
از معایب اصلی این روش می توان به سرمایه گذاری اولیه بالای آن اشاره کرد.

هزینه های اقتصادی و قیمت اجرای گرمایش خورشیدی
بعد از هدفمند شدن یارانه ها و افزایش سریع هزینه های انرژی، سیستم های خورشیدی به سرعت در حال گسترش می باشند. بر اساس بررسی ها و تحقیقات دانشگاهی صورت در این زمینه در کشور، آمار جالبی بدست آمده است که خود نشان دهنده صرفه جویی اقتصادی بسیار خوبی در بحث انرژی مصرفی ساختمان می باشد.

به طور مثال برای یک خانه 90 متری میزان صرفه جویی اقتصادی در صورت استفاده از سیستم ترکیبی خورشیدی در جدول زیر نمایش داده شده است. آمار مربوط به سال 89 می باشد.

همین طور که از داده های جدول نمایان است در صورت استفاده از سیستم گرمایش خورشیدی ترکیبی میزان صرفه جویی انرژی در سال 89 قابل توجه بوده که در صورت تعمیم دادن این صرفه جویی به سال 96 ارقام صرفه جویی سالیانه بسیار بیشتر از این اعداد خواهند شد که با در نظر گرفتن حداقل 20 درصدی تورم سالیانه این اعداد حداقل 3 برابر می شوند.

www.tasisat110.com 44296630 – 44259572

سیستم گرمایش ساختمان به صورت متمرکز
گرمایش متمرکز به طور کلی به معنای گرما رسانی مشترک یک منطقه با استفاده از یک منبع گرمایشی می باشد، که به طور عموم توسط سیال عامل بخار آب انجام می شود. سیستم گرمایش متمرکز متشکل از یک یا چند واحد محلی برای تولید بخار جهت گرمایش یک منطقه مشخص بوده و دارای یک تغذیه آبگرم و لوله کشی مربوطه جهت تحویل به تعدادی یا کل ساختمان‌های آن منطقه است. تاسیسات110

مرکزی نمودن تاسیسات موتورخانه بوسیله بهبود راندمان عملی، موجب صرفه‌جویی انرژی شده و همچنین نقش مهمی ‌درحفظ محیط زیست دارد. تجمیع موتورخانه ها و بویلرها، آنها را ازنقطه نظر تعدد حوادث غیر‌مترقبه شهری کاهش داده و مدیریت انرژی را راحت‌تر می‌نماید. – تاسیسات مرزداران

به همین سبب در سال‌های اخیرگرمایش متمرکز در چند محور نقش مهمی ‌را در توسعه شهر ایفا می‌نماید. سیستم گرمایش متمرکز در حقیقت یک زیر ساخت اصلی از یک شهر آرمانی و دوستدار محیط زیست می باشد که می تواند ایجاد شود.

اساس کار سیستم های گرمایش متمرکز استفاده از حرارت اتلافی در واحدهای تولید انرژی می باشد. به عنوان مثال یک دستگاه زباله سوز در حین سوزاندن زباله های مازاد و باطله، انرژی حرارتی بسیار زیادی را تولید می کند که می توان از این حرارت جهت تامین گرمایش و یا تولید آب گرم یک منطقه مسکونی استفاده نمود.

یکی دیگر از راه های دستیابی به یک سیستم متمرکز استفاده از انرژی بخار تولیدی در نیروگاه های حرارتی جهت گرمایش متمرکز مناطق مسکونی و یا مراکز صنعتی بزرگ می باشد که این روش مدت هاست که مورد توجه کشورهای صنعتی سردسیر نظیر کانادا، دانمارک، سوئد، سوئیس و … قرار گرفته است.

جدول زیر بیانگر سهم گرمایش متمرکز در گرمایش کلی چندین کشور می باشد که دارای فناوری ذکر شده می باشند.

کاربرد سیستم گرمایش متمرکز
سیستم گرمایش متمرکز امروزه در کشورهای مورد استفاده جهت گرمایش و تولید آب گرم مصرفی اماکن مسکونی، صنایع و مراکز تجاری بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

www.tasisat110.com 44296630 – 44259572

مزایا سیستم گرمایش متمرکز
صرفه‌جویی انرژی
بهبود راندمان عملی با تمرکز تاسیسات و استفاده از سیستم‌های پربازده و پیشرفته جهت ذخیره گرما و دیگر فرایندهایی که صرفه‌جویی انرژی را به همراه دارد، حاصل می‌شود.

در اغلب منابع مستقل، ظرفیت تجهیزات گرمایشی با تقاضای گرمایش تطبیق نداشته و این موجب زیر ظرفیت کارکردن تجهیزات و کاهش راندمان می‌شود. تاسیسات110

در صورتی‌که در گرمایش متمرکز نحوه کارکرد طوری می باشد که همواره با ظرفیت کامل کار کرده و کل تقاضا را پوشش می‌دهد. انجام یک نمونه از گرمایش متمرکز در ژاپن به میزان 15 درصد کاهش مصرف انرژی را به همراه داشته است.

فواید زیست محیطی
متمرکز کردن نمودن حرارت جهت یک ناحیه، ‌انرژی را صرفه‌جویی نموده و انتشار گازهای گل‌خانه‌ای را کاهش داده و نتیجه آن کاهش قابل ملاحظه اکسید‌نیتروژن و اکسید‌گوگرد و جلوگیری از آلودگی هوا و باران‌های اسیدی است.

راندمان اقتصادی
از آنجا که بویلرهای مستقل در این سیستم غیرضروری است، بنابراین دیماند قراردادی کاهش‌یافته و از این بابت هزینه‌های برق نیز کاهش می‌یابد. ‌میزان آب وگاز مورد نیاز کاهش یافته، بنابراین هزینه‌های انرژی به ازای واحد تولید گرمایش کاهش می‌یابد.

استفاده از سوخت های متنوع
از دیگر مزایای این سیستم می توان به استفاده از هر نوع سوختی (زباله ها، تراشه های چوب، ضایعات گیاهی و …) در تولید گرمایش اشاره کرد.

امکان صرفه جویی در گرمایش توسط مصرف کننده ها
در روش گرمایش متمرکز مصرف کننده ها به راحتی قادر خواهند بود تا بر میزان هزینه های گرمایش خود کنترل داشته باشند و هزینه های مازاد را کاهش دهند.

صرفه‌جویی در فضا و مکان
فضاهایی که توسط تاسیسات گرمایش مستقل اشغال می‌شود می‌تواند به فضاهای قابل اجاره نظیر کارگاه و یا پارکینگ تبدیل شود و همزمان گرمایش متمرکز مالکان ساختمان‌ها را از مشکلات تعمیر و نگهداری تاسیسات تهویه مطبوع رهایی می‌بخشد و آزادی عمل بیشتری جهت طراحی ساختمان به مالک می‌دهد.

فواید آن جهت برنامه‌ریزی شهری
حذف تاسیسات موتورخانه های مستقل از ساختمان‌ها به جلوگیری از حوادث غیرمترقبه کمک نموده و فضای مورد استفاده را بهبود داده. ‌به همین دلیل گرمایش متمرکز به برنامه‌ریزان جهت بوجود آوردن شهر بهتر کمک می نماید.

قابلیت سکونت راحت‌تر
ساختمان‌ها از تلفات حرارت و سر وصدای تاسیسات تهویه مطبوع رها می‌شوند، چیزی که محیط زندگی را قابل سکونت‌تر و راحت‌تر می‌نماید.

هزینه های اقتصادی و قیمت اجرای بهترین سیستم سرمایش خانگی
از آنجا که موتورخانه های مستقل در این سیستم غیرضروری است، بنابراین دیماند قراردادی کاهش‌یافته و از این بابت هزینه‌های برق نیز کاهش می‌یابد. همچنین با استفاده از این سیستم ‌میزان آب وگاز مورد نیاز کاهش می یابد. بنابراین هزینه‌های انرژی به ازای واحد تولید گرمایش کاهش می‌یابد. بطوری که انجام یک نمونه از گرمایش متمرکز در ژاپن به میزان 15 درصد کاهش مصرف انرژی را به همراه داشته است.

بنابراین می توان گفت استفاده از این سیستم در مجموع به نفع اقتصاد مصرف کننده و کشور می باشد.

www.tasisat110.com 44296630 – 44259572

تاسیسات 110 در کنار شماست

آدرس: مرزداران خیابان ایثار پلاک5

تلفن تماس: 44296630 – 44259572 – 09122179746

اشتراک گذاری برای دوستان :

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با علامت * مشخص شده اند.